Aktuality


Aktualizováno: 27.06.2024 - Vytvořeno: 27.06.2024

Spuštění ostrého provozu IS DTM LK ke dni 1.7.2024

V souladu s bodem 1 přechodných ustanovení zákona č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví, (zavedených zákonem č. 47/2020 Sb. Čl. II) zpřístupnil Liberecký kraj digitální technickou mapu kraje k ostrému provozu.

Přístup na portál významného agendového informačního systému IS DTM LK je umožněn prostřednictvím adresy: https://dtm.kraj-lbc.cz/portal/.

Služby systému jsou škálované dle rolí. V současné době jsou pro aktivní partnery dostupné role:

  • Čtenář pasportu TI DI
  • Správce pasportu TI DI

V Libereckém kraji byla v období květen, červen 2024 opakovaně rozeslána výzva vlastníkům, provozovatelům a správcům DTI k předání jimi vedených údajů o objektech a zařízeních, které jsou obsahem digitální technické mapy kraje.

Obcím LK bylo doporučeno využití rozšířené bezplatné asistenční služby a pořízeného datového fondu dopravní infrastruktury DI Libereckého kraje pro splnění své zákonné povinnosti.

K termínu zahájení ostrého provozu této služby využilo 92 obcí. Další obce mohou přistupovat k tomuto základnímu kmenu aktivních partnerů i po datu 1.7.2024. Mezi významné služby kraje patří zařazení aktivní obce do projektu:

  • Rozvoj DTM Libereckého kraje – domapování dopravní a technické infrastruktury obcí 2025

Vývoj postupného naplňování datového fondu DTM lze sledovat i prostřednictvím portálu DMVS ČÚZK: https://dmvs.cuzk.gov.cz/mapovy-portal


Aktualizováno: 07.05.2024 - Vytvořeno: 07.05.2024

Spuštění pilotního provozu IS DTM LK ke dni 10. 5. 2024

V souladu s bodem 1 přechodných ustanovení zákona č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví, (zavedených zákonem č. 47/2020 Sb. Čl. II) zpřístupnil Liberecký kraj digitální technickou mapu kraje a tímto vyzývá obce a další vlastníky, provozovatele a správce dopravní a technické infrastruktury k součinnosti, zejména k předání jimi vedených údajů o objektech a zařízeních, které jsou obsahem digitální technické mapy kraje. Data o dopravní a technické infrastruktuře mohou být do DTM krajů předávána pouze službami IS digitální mapy veřejné správy a IS digitální technické mapy kraje, a to po předchozí registraci v registru subjektů. Potřebné informace k registraci jsou dostupné na internetové stránce ČÚZK - Portál DMVS. Vlastníci dopravní a technické infrastruktury přitom zodpovídají za správnost, úplnost a aktuálnost předaných údajů, a to v rámci charakteristik přesnosti stanovených vyhláškou č. 393/2020 Sb., o digitální technické mapě kraje.
Údaje, prosím, předávejte od 10.5.2024.

Doporučujeme vlastníkům, provozovatelům a správcům DTI z řad obcí Libereckého kraje přednostně využít rozšířené bezplatné asistenční služby a pořízený datový fond dopravní infrastruktury DI Libereckého kraje. Dokumentace s pokyny aktivním obcím, které chtějí rozvíjet spolupráci s Libereckým krajem na úrovni horizontální komunikace je dostupná v dokumentu Pokyny obcím_aktivním partnerům 240510.

Ostatním vlastníkům, provozovatelům a správcům doporučujeme před importem dat o své dopravní a technické infrastruktuře do produkčního prostředí DTM prostřednictvím IS DMVS otestovat tyto importy nejprve v integračním prostředí IS DMVS INT1. Případně alespoň ověřit, zda byly importy dat dopravní a technické infrastruktury otestovány dodavatelem jejich software. Dokumentace k integračnímu prostředí je dostupná na stránkách ČÚZK.


Aktualizováno: 18.04.2024 - Vytvořeno: 18.04.2024

Oznámení o odstávce prostředí IS DTM

Z důvodu přechodu na novou verzi JVF DTM 1.4.3 bude od 19.4.2024 do 29.4.2024 omezena funkčnost produkčního prostředí IS DTM. V uvedeném období nebudou dostupné následující služby - výdej dat, prohlížení dat ve webovém mapovém klientovi, WMS a WMTS (pro data ZPS, TI a DI), příjem dat TI a DI z IS DMVS, příjem GAD z IS DMVS, kontrola dokumentace (GAD), metadata, georeporty, existence sítí.


Aktualizováno: 23.10.2023 - Vytvořeno: 23.10.2023

Provozní fáze DTM LK II

V říjnu 2023 přešel projekt DTM LK II. z pořizovací investiční fáze do provozní fáze.
Liberecký kraj je připraven k integraci jak na centrální informační systém Digitální mapy veřejné správy, tak na pasportizační systémy obcí.
Předběžný zájem o integraci a další spolupráci s Libereckým krajem na rozvoji Digitální technické mapy 2. generace potvrdilo cca 130 obcí.
V návaznosti na přechod do provozní fáze se připravuje projektový záměr – „Rozvoj digitální technické mapy Libereckého kraje – domapování dopravní a technické infrastruktury obcí v období 2024-2025“.
Zde Liberecký kraj maximálně zúročil zkušenosti z provozu digitální technické mapy 1.generace (z období provozu 2015-2023) v požadavcích na kvalitu a rozsah služeb poskytovaných aktivním partnerům (obcím).
Integrace obcí bude probíhat v období říjen 2023 – červen 2024. V této souvislosti je třeba intenzivní spolupráce s ČÚZK zejména při konfigurací centrální jednotky IS DMVS, přes kterou se bude provádět aktualizace celého systému s republikovou působností.
Ukončení pilotního provozu a přechod do ostrého provozu je plánován na 1.7.2024.

 


Aktualizováno: 26.05.2023 - Vytvořeno: 26.05.2023

Novela zákona

Dne 5. 4. 2023 byl ve Sbírce zákonů uveřejněn zákon č. 88/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 47/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, ve znění pozdějších předpisů.

Účinnost zákona nastává dnem 1. 7. 2023, s výjimkou ustanovení čl. I bodů 13, 14, 22, 25,28 a 42, která nabývají účinnosti dnem 1. 7.2024.


Aktualizováno: 26.05.2023 - Vytvořeno: 26.05.2023

Integrační prostředí

Český úřad zeměměřičský a katastrální zpřístupnil integrační prostředí IS DMVS s označením „INT1“. Jde o „testovací prostředí“ pro prověření komunikace mezi IS DMVS, jako centrálního prvku digitálních technických map, a informačními systémy vlastníků, správců a provozovatelů dopravní a technické infrastruktury. Veškerou potřebnou dokumentaci pro práci v „INT1“ a potřebné podmínky jsou uvedeny ZDE.